Výlet Veselí nad Moravou

• Termín: 27. srpna až 2. září 2016

Tipy na výlety v okolí

• rozhledna a salaš Travičná (1,5 km): Autem z Veselí směr Strážnice, před ní odbočit vlevo na Tvarožnou Lhotu. Projet Tvarožnou Lhotou a v sedle odbočka vpravo na zpevněnou cestu. Zaparkovat u odbočky na salaš, před zákazem vjezdu.
  • zahradní železnice ve Vracově (1 km): Autem z Veselí směr Bzenec, za ním pak do Vracova (stále po silnici 54). Na náměstí ve Vracově první odbočka vlevo, přes přejezd a za Jednotou druhá odbočka vlevo. Poté hned vpravo na ulici Dubová a zaparkovat na louce po levé straně u zahradní železnice.
  • letecké muzeum v Kunovicích Autem z Veselí směr Uherské Hradiště, v Kunovicích první odbočka vlevo.
  • zámecký park ve Veselí nad Moravou (2 km) Procházka zámeckým parkem, přes řeku Moravu, dřevěné sochy v parku, fontána u zámku, jez (elektrárna) za zámkem, dětské hřiště s dřevěnými vyřezávanými houpačkami, kolotočem a hadem plazícím se v písku.
  • rozhledna na kopci za Veselím nad Moravou (6 km) Od jižní průmyslové zóny pěšky po  modrou turistickou značkou kolem vinic na rozhlednu ve tvaru vinné číše.
  • rekreační areál Lučina s rozhledou Šumárník (6 km) Autem z Veselí směr Strážnice, před ní odbočit vlevo na Tvarožnou Lhotu. Projet Tvarožnou Lhotou a za sedlem klesat k rybníku Lučina. Zaparkovat vedle rybníku na placeném parkovišti (30 Kč). Procházka kolem rybníka a na rozhlednu.
  • ZOO Hodoním (2 km) Autem z Veselí směr Strážnice a dále na Hodonína. Do Hodonína vjet druhou odbočkou vlevo (po nadjezdu). V Hodoníně pak prvni odbočka vpravo, za pásovým dopravníkem, a pak dále pak v sídlišti vpravo. V ZOO tygři, lvi, opice, velbloudi, krmení oveček a koz, půjčovna dětských elektroautíček, atd.
  • procházka kolem kanálu a zámeckým parkem ve Strážnici (5 km) Autem z Veselí do Strážnice, zaparkovat na náměstí Svobody. Kousek jsou zámecké sklepy, kde prodávají místní vína, a jižní vchod do parku. Severně je přístaviště, stezka vedoucí mezi zahrádkami a Baťovým kanálem, nebo západní vstup do parku. Za kostelem blízko náměstí pak vyhlídka z Bíle věže, dobrá cukrárna a restaurace Pod věží.