Výlet Jívoví

• Termín: prázdniny
  • Mapa: KČT 84 – Velkomeziříčsko

Tipy na výlety v okolí

• kolem Jívoví (2,1 km): Ze spodní části návsi po  zelené turistické značce směrem na Horní Tis. V polích na místě odbočky značky ze zpevněné cesty jít stále rovně po zpevněné cestě až k zemědělskému družstvu a pak zpět do vesnice.
  • Radetínským lesem u Jívovského rybníka (5 km): Ze spodní části návsi po  zelené turistické značce směrem na Horní Tis. Stále po  zelené turistické značce, přes odbočku na nezpevněnou cestu, do lesa, kolem Jívovského rybníku a lesem po zpevněné cestě až asi 150 m před rozcestní Radetínský les. Tam odbočit vlevo lesní cestou mírně dokopce a až bude probíhat přes výsek po vedením drátů vysokého napětí, dát se podél nich doleva (na jiho-východ). Pak, asi po 100 m, přejít na polní cestu podél jižního okraje protejšího lesa (na druhé straně výseku) a po ní dále na jih do Jívoví, kolem malého rybníku.
  • naučná stezka Šebeň (1,5 až 4,4 km): Autem z Jívoví směrem na Sklené a na konci Jívoví odbočit doleva na Radenice; po 700 m zastavit u začátku naučné stezky Šebeň (po levé straně). Po naučné stezce, až na její konec (3 km) nebo do její poloviny (1,8 km), kde se stýká se zpevněnou lesní cestou. Po této cestě pak směrem na severovýchod návrat k autu (1,4 km z konce stezky nebo 700 m z její poloviny).
  • naučná stezka Svatá Hora z Ořechova (9 km): Autem z Jívoví směrem na Velkou Bíteš do Ořechova, zaparkovat u obecního úřadu nebo vlakového nádraží. Po po  červené turistické značce), která vede téměř (až na krátký úsek kolem zemědelského družstva v Ořechově) po naučné stezce 4 km, až na rozcestí Svatá hora (tam vede  červená turistická značka samostatně). Z hory pak dále 1 km po  červené turistické značce na naučnou stezku a po ní pak 4 km samostatně (odbočuje ze zpevnění lesní cesty, mimo  červenou turistickou značkou) přes Kadolec zpět do Ořechova.
  • naučná stezka Svatá Hora z Heřmanova (5,7 km): Autem z Jívoví do Křižanova a odtud směrem na Ždárec do Heřmanova, zaparkovat u obecního úřadu. Po po cyklostezce 5235 směrem na Skřinářov a asi za 500 m (za vesnicí) odbočit doprava na naučnou stezku. Po stezce pak 1,5 km na rozcestí s  červenou turistickou značkou) a po této značce 0,5 km na rozcestí Svatá hora. Z hory pak dále 500 m po  červené turistické značce na naučnou stezku a po ní po zpočátku nezpevněné lesní cestě 2,8 km samostatně zpět do Heřmanova (kolem zaniklého hrádku Rohy).
  • výletní naučná stezka okolím Bobrové (16,1 km; trasa): Autem z Jívoví do Bobrůvky a odtud vždy jednu z polovin NS (9 km: Bobrůvka, Sklenský rybník, Radeším, Bobrůvka; 12,5 km: Bobrůvka, Bobrová, Radeším, Bobrůvka).
  • Velké Meziříčí:
  • Žďár nad Sázavou:
    • autem do Žďáru n.S. a zaparkovat u hřbitova za Zelenou horou a pak procházka po naučné stezce kolem Zelené hory (4 km)
    • návštěva zámku Žďár n.S., akce pro děti – Prázdninové poznávání, 21. a 24. 8.
    • návštěva Modelové kolejiště ve Žďáru n.S.
    • autem na sever do Polnička, kde je přírodní dětský areál s vláčkem
    • autem do Hamrů n.S., místní část Najdek, a zaparkovat zezadu za kapličkou (na ní vlevo a naproti penzionu); pak po  červené turistické značce asi 500 m k jezu u Mamuta (socha Mamuta a Rozštípená skála) a k technickému muzeu Šlakhamr (otevřeno út-ne a svátky v 9-12 a 13-17 hod.; prohlídky v celé hodiny, poslední v 16.00)
    • autem dále zpět z Nejdku do Dolních Hamrů a tam za vlakovým nádražím doleva na silnici 19; po silnici vpravo směr Přibyslav a hned odbočit vlevo na Rosička, kde je za vesnicí smět Nížkov po  žluté turistické značce rozhledna Rosička
    • autem přes Matějov, Nové Veselí, Březí n.O. a Kotlasy do Ostrova n.O. a po silnici 37 do Jívoví
  • ZOO Jihlava: Autem 44 km, 49 min.
  • Devět skal (9 km; trasa) a Pohádková vesnička v Podlesí: Autem tam 44 km, 49 min, výlet na Devět skal, přejezd do pohádkové vesničky a prohlídka (prohlídky s rezervací v 15 h. 21., 23., 25.8.), autem zpět 40 km, 45 min